Henderson_fan skrev:Hvad er holdningen til at virksomheder går ind og bliver 'en del' af sporten ?
- Mange af de hårde fans synes dog tit, at sport og sponsore er en dårlig kombination..
Det er jo rimelig nyt i dansk MMA, men mon ikke der kommer til at ske en del efter den fine modtagelse af Royal Arena. Jeg har hørt, at hele 70.000 folk var forbi livestream på EB - Det tegner jo vildt godt.
Jeg ser det som et tegn på, at MMA er på vej frem herhjemme. Manden bag Royal Arena - Adam Kessel - var jo ikke selv (indtil nu, altså) en del af MMA scenen i DK. Men han så en kommerciel mulighed. Og det er der jo kommet en masse godt ud af.
Coach mm. Tue Trnka udtaler i vores interview med ham:
"
MMA er blevet langt mere synlig for den almene befolkning. Dette, vil jeg mene, er fabelagtigt for alle, som er involveret i dansk MMA. Uanset om man er fan, fighter, træner, manager eller konkurrerende promotor."
Og Kenneth Rosfort-Nees tilføjede i vores interview inden Royal Arena:
"
Så må man bare håbe, at det [Royal Arena, red.] bliver en succes på TV2Sport. For hvis det bryder igennem der, så kan det blive en stor succes herhjemme. Og altså blive mere mainstream. Det giver også meget bedre mulighed for fighterne med hensyn til sponsorater og så videre."
Alt i alt så kommer det helt sikkert fighterne til gode, at de kan få nogen sponsorkroner. Det kan også være med til at løfte talenterne herhjemme op på næste niveau. Blandt andet fordi det er svært at få presset tid ind til træning, når man også skal arbejde 37+ timer om ugen (og have tid til venner, familie, kæreste, andre hobby'er mv.).
MMA: A sport for Hemmingways in a culture of Dr. Phils.